Mundial – Bourget, Franta 2014, asa cum l-am vazut eu

Ca si echipa Frantei am inceput pregatirile in urma cu vreo 5-6 luni. Nu la fata locului, pe Bourget, insotiti de o armata de pescari cu rezultate bune in pescuitul stiucii pe Bourget ori ailleurs, asa cum aveam sa aflam in timpul concursului. Fiecare a facut ce-a putut si cand a avut timp, adica lucru individual, in fata calculatorului, pe internet. Mai intens in ultima saptamana inaintea plecarii. Am studiat tot ce se poate gasi in mediul virtual despre garla: harti, articole, rezultate la concursuri, filmulete.

Ce-am gasit si ce ne-a fost de folos:

1. Imaginile Google Earth din 2006 ne-au dezvaluit cateva zone cu plaja si praguri si doua insule scufundate in partea de sud a lacului.
  2. Zonele si adancimile unde trebuie sa cautam pestii: praguri 5, 10, 15 metri, cu vegetatie. Harta batimetrica ne-a fost de ajutor sa ne fixam cateva puncte pe care sa insistam (piticu 1, 2, 3 pana la piticu 13, asa cum figureaza pe GPS-ul portabil pe care l-am avut cu mine). Ne-am speriat nitel cand am vizionat un filmulet care aratau niste bibani ce dadeau tarcoale unei barci scufundate la 30 de metri adancime.
  3. Naluci: shaduri mari, minim 12cm armate cu ancora; Divinator-Biwaa, original sau hand-made (naluca inventata de doi cetateni francezi, special pentru pescuitul stiucii pe lacuri alpine).
  4. Echipament adecvat: medium-heavy pana la extra heavy, spinning sau baitcast.
  5. Fire. Doua variante: a) fluoro 0,28-0,32 pe linie cu struna de 30-40 cm fluoro de minim 0,6 grosime; b) multifilament de la 15lb rezistenta in sus, 4-6 metri fluoro 0,28-0,32 si aceeasi struna de 30-40 cm fluoro de minim 0,6 grosime.
  6. Nodurile de legatura multi-fluoro si fluoro-fluoro de diametre foarte diferite.
  7. Localizare cu ajutorul sonarului: gasesti bancul de bibani … dai de stiuca.
  8. Cateva zone mai productive, ceva de genul: platoul Conjux in nord, Viandox – super spot pe care l-am cautat in zadar, Paladru, cele doua porturi – mic si mare, manastirea Hautecombe, golful Gresine. Combinate cu imaginile de pe Google am eliminat ce nu “suna” bine si ne-am concentrat pe ceea ce am considerat ca merita explorat.

Greva Air France ne-a dat emotii mari in privinta plecarii, capitanul a cautat solutii alternative, pana la urma s-a rezolvat si am intrat in posesia bazookilor burdusite cu lansete, gume si jiguri pe aeroportul din Lyon. Spre seara am ajuns la Anecy.

Annecy – antrenament 1

Pentru ca financiar nu ne-am permis un antrenament pe lacul de concurs am hotarat sa facem asta pe un lac foarte asemanator aflat la mica distanta de Bourget, Annecy. Am pescuit de pe mal. Informatiile primite la o bere de la Cosmin, (s)pionul din Franta, cu o saptamana inainte de plecare ne-au usurat intru-catva munca, asa ca din prima zi am atacat zonele “productive”, cu rezultate destul de rapide. Totusi, inafara de o stiuca de 55 de centimetri prinsa de Petre si un biban spre 30, restul pestilor prinsi au fost mici. Urmele cumplite de dinti pe nalucile soft si cateva trasaturi mai sanatoase ne-au confirmat ca in lac exista si stiuci mari.

Fiecare a pescuit cu ce a crezut de cuviinta. Petre a prins cu linx de 18 grame, Piticu la gume mici armate cu jig bila si greutati nu foarte mari, Mihai a avut niste trasaturi mai sanatoase pe guma perlata mare pe jig de 35 grame etc. Nimic spectaculos.

Pentru ca jigurile mari tip bila agatau invariabil iarba am sugerat sa pescuim si cu montura offset armata cu jig tip glont, in ideea ca asa vom putea prelungi prezenta nalucilor in zona de interes a stiucilor. Totodata metoda ar fi putut fi utila in depistarea stiucilor pe Bourget in antrenamentul oficial fara ca insotitorii nostri, spioni ai francezilor, sa ne dibuiasca. Am prins trei stiuculite cu montura asta pe Annecy si am avut sperante ca metoda va da rezultate mai ales in a doua zi de concurs, cand stiucile vor fi cu siguranta mult mai sperioase. Pentru mine ideea asta a avut efect pervers.

Lucruri bune ce-au reiesit.

1. Nodurile “functioneaza”.
  2. Echipamentul are nevoie de ceva ajustari.
  3. Putinii pesti care au dat tarcoale nalucilor stau in pragul de 5-6 metri, unde incepe vegetatia, mai degraba in zonele in care pragul este la distanta ceva mai mare de mal.
  4. Urmele de dinti arata ca ataca de fiecare data de jos, in zona de mijloc a nalucilor!
  5. Ori este putin peste pe Anecy, ori mananca prost.
  6. Chiar daca stiam ca Bourget-ul are peste mai mult, va fi foarte greu, asa ca va trebui se ne agatam de cea mai mica informatie si sa scoatem maxim din ea.

va urma

LASA UN COMENTARIU

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>