Mundial – Bourget, Franta 2014, asa cum l-am vazut eu. Antrenamente.

Prima zi.

Tragerea la sorti ne-a aruncat intr-un Tracker V Deep, dotat cu motor de 50CP, sonare Lowrance atat in fata cat si la sofer si motor electric cu i-pilot. Proprietar Dl. Thierry Vermeille, concurent in campionatul Frantei. Am fost usor ingrijorat pentru ca nu mai lucrasem pana atunci cu sonare Lowrance si nici cu motor electric de ultima generatie. In drum spre barca, cat si dupa, am cascat ochii la tot ce se petrece in jur: lansete, fire, naluci, monturi, mutre. Doar sa ne facem o parere. Toata lumea era pregatita sa caute, asa ca aveau pregatite monturi si pentru biban si pentru stiuca.

Pentru ca ma pricepeam la condus barca cu motorul electric am hotarat impreuna cu Sabin sa o fac eu pe soferul. Am mai hotarat ca habar n-avem franceza. Pricepem ceva engleza, dar franceza deloc. M-am dat de gol nitel in a doua zi de antrenament, dar dupa ce aflasem dintr-o discutie telefonica a ghidului ca francezii prinsesera ceva, dar nu erau deloc multumiti.

Cateva discutii cu Thierry, incotro?, sud, hotarati sa respectam planul facut de-acasa si sa verificam punctele de pe GPS, piticu1 si piticu2.

piticu si thierry

Ajunsi la fata locului am constatat ca ambele puncte aratau incredibil de bine: platou, prag, structuri, apa intre 2 si 10 metri, plante, adancime, pesti. Totul arata perfect! Foarte amabil Thiery ne spunea aratand imaginea de pe sonar: “look, herbiere, litle perch, possible brochet”. L-am intrebat daca a mai pescuit pe Bourget si ne-a spus ca o singura data, intr-un concurs in care a prins o singura stiuca in trei zile. Valeu, ce ne facem Sabine!? Thierry continua: “Asa e pescuitul pe Bourget: locul asta este foarte bun, unul dintre cele mai bune de pe lac, insa pescuitul la stiuca pe Bourget este imprevizibil; poti sa dai cinci ore pe un loc fara sa ai nici o trasatura, apoi, in 20 de minute sa prinzi trei-patru-cinci stiuci din acelasi loc”. Dupa aproximativ doua ore de cautari fara nici cea mai mica parere ca am fi fost “atacati” am schimbat locul cu intentia de a reveni, poate nu-i buna ora. Absolut nimic timp de patru ore si asta in ciuda faptului ca aproape peste tot, daca intrai in zona pragului de 10-12 metri sonarul indica in mod clar prezenta bancului de pestisori sub care se vedeau 1-2-3 stiuci care dadeau in ei. De fiecare data cand gaseam asa ceva Thiery incepea si lucra la sonar. Am incercat alt loc unde baietii depistasera prezenta in mal a “milioane de pestisori”. Foarte interesant si aici, insa nimic. Asa ca ne-am intors la piticu 1 si 2. In zona s-au mai perindat barci cu concurenti, erau si cateva cu localnici care, dupa miscarile ample ale lansetelor, pareau ca dau la Divinator. N-am vazut pe nimeni sa prinda ceva.

Am abandonat zona si am hotarat sa incercam urmatoarele puncte de pe GPS unde am petrecut urmatoarele doua ore pe care le mai aveam. In sfarsit, Sabin prinde o punctabila si una mica-mica, mai are ceva pareri, incepe sa simta cum trebuie sa pescuiasca. Eu nimic.

A doua zi.

Acelasi capitan care trage la sorti, alta barca, foarte asemanatoare cu cea din prima zi, cu un singur sonar Humminbird 998 CI SI la sofer, motor de bot cu i-pilot, dar fara pedala?! Am recunoscut proprietarul barcii, Dl. Valentin Hubert, in persoana vanzatorului de la magazinul de pescuit din localitate, unde ne-a recomandat sa cumparam Divinatoare de 50 de grame. Foarte amabil, parea ceva mai conectat la concurs decat Thiery.

M-am simtit cam inconfortabil cand am vazut ca nu am pedala la motorul electric, insa dupa ce am inceput sa inteleg care-i socoteala cu i-pilotul si telecomanda m-am relaxat. A fost mult mai bine fara pedala.

Super inventie i-pilotul, in special functiile de ancorare si pastrare a directiei prin simpla apasare a unui buton din telecomanda mi s-au parut excelente. Controlul wireless din pedala insa, folosita exclusiv in prima zi, nu mi s-a parut deloc in regula; reactie intarziata, greoaie, dificil.

zonele in care am pescuit in cele doua zile

Am pescuit in cateva puncte pe care le vizasem de acasa aflate in alta parte a lacului. Faptul ca ne-am gandit bine a fost confirmat de aparitia in zona a altor barci cu concurenti. Electronicele de la bord si modul in care celelalte barci au abordat zona, ne-au arata faptul ca mai toata lumea “s-a prins” de felul in care trebuie sa pescuiesti. Rusii, lituanienii, francezii pescuiau la fel ca noi. N-am vazut pe nimeni sa prinda ceva. Am trecut lacul in zona manastirii Hautecombe, nimic nici aici. Spre finalul zilei am verificat zona in care a prins Sabin in prima zi. Fara succes.

Am mai incercat si bibanul in zona unui ponton aflat in apropierea startului. In sfarsit am prins o marla nepunctabila, Sabin cativa bibani tot nepunctabili, am mai avut ceva impresii.

banc de bibani

Ce am priceput dupa primele doua zile de antrenament:

• Sonarul arata clar ca pestii sunt cantonati undeva in zona celor doua praguri 4-6 metri si 9-11 metri. Cum ajungeai pe apa mai adanca disparea complet orice urma de peste, vegetatie, semne de viata, speranta.
  • Am incercat pe cat posibil sa mentin barca in zona de 10-11 metri. Impreuna cu Sabin am gasit si adaptat viteza de deplasare in asa fel incat sa putem sa activam optim nalucile folosite.
  • Sabin a prins punctabila lansand in larg, pe apa de 15-20m, recuperata spre pragul din zona 11-8 metri. A folosit shad Delalande de 20cm cu greutate de 35 grame. Undeva in a doua parte a zilei, soare, vant usor din nord.
  • Eu am pescuit 80% din timp in diagonala catre mal, incercand sa prind ambele praguri pe recuperare. Fara succes.
  • Iarba ciudata, n-am vazut asa ceva pe la noi, lunga si foarte rezistenta, dificil de scapat de ea chiar si cu lansete si tepe puternice. Asa ca mai bine cu ata decat cu fluorocarbon sau mono.
  • Sabin a pescuit la spinn, cu struna de fluorocarbon 0,70 de aprox. 2 metri legata direct de multifilament. Eu mai mult cast, cu multifilament, fluorocarbon 0,28 4-5 metri si struna de 50 cm din acelasi fluorocarbon de 0,70. (multumim Mihai!).
  • N-am gasit niciun “cotet”, concluzia fiind ca va trebui sa ne deplasam continuu, fara sa insistam pe anumite locuri.
  • Conform observatiilor de pe apa, a informatiilor primite de la cealalta echipa si de pe-aicicolea, nimeni nu a prins bine, asa ca toti suntem cam in aceeasi oala.
  • Mica barfa. Vecini cu noi in hotel au fost sud africanii, antrenati de celebrul ghid Arnaud Fileppi. Pe terasa, n-am avut incotro si am surprins cateva discutii. A fost nitel cam greu pentru ca la 10 metri, pe terasa, erau francezii adunati si trebuia sa fiu atent si la ce discutau ei. Din ce-am priceput, Fileppi le povestea sud africanilor de un anumit loc, secret, foarte mic, de care nu stie lumea, (cum aveam sa aflam dupa concurs, se afla mai de graba  intr-o zona incerta, ciudat balizata, interzis-permis la pescuit), unde “bam, bam, bam, bam, bam!!”. Infricosator, interesant, pana la urma n-au facut mare branza.
  • Ce naluci am incercat: Divinator original de 22 si 35 grame, Divinator hand-made diverse greutati, spinnerbait, shad-uri si gruburi intre 10 si 20 cm, oscilanta, cicade, rattlin, cam tot ce aveam in truse.
piticu cu speranta

LASA UN COMENTARIU

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>